Uwaga na nieuczciwych sprzedawców prądu i gazu!

Niestety, sprzedawcy z PGE na czele ubolewają, że URE oraz UOKiK  z roku na rok odnotowują coraz więcej skarg na nieuczciwych sprzedawców. Dyrektor URE, Beata Wereszczyńska-Dembska i Paweł Ratyński z UOKiK wyjawiają Elżbiecie Szczerbak, Naczelnej Polskiego Radia, że w samym 2016 wzrosła w liczba skarg, i to dwukrotnie, w stosunku do poprzednich lat. URE w 2016 roku przyjął 5 tys. skarg.

Uwolnienia rynku energii i gazu przyczyną kłopotów?

Rośnie nie tylko liczba skarg, ale i liczba sprzedawców, niestety ci chcą szybko zarobić i stosują nieuczciwe praktyki. Rynek energii elektrycznej i gazu stał się konkurencyjny. Mniejsze firmy narzekają na dużych sprzedawców z urzędu, którzy proponują swoim obecnym klientom nowe oferty, aby zatrzymać ich długą umową.

Nie tylko akwizytorzy celowo wprowadzają w błąd, telemarketerzy też są nie bez winy. Najczęstszym przewinieniem jest podawanie się za obecnego dostawcę energii konsumenta, czy wyłudzanie podpisu pod informacjami oraz innymi dokumentami.Brak złożenia podpisu oznaczać będzie brak prądu.

Ofiarami manipulacji stają się często osoby starsze

“ktoś do nich przychodzi do domu i stosowane są różne techniki. Niekiedy ci przedstawiciele podają, że są z zakładu energetycznego i mówią, że trzeba zmienić jakiś aneks do umowy, albo że Unia Europejska wprowadziła kolejne przepisy, repertuar jest tu bardzo szeroki. Czasami mówią również, że są z URE – ostrzega Beata Wereszczyńska-Dembska.”

PGE, inny sprzedawcy oraz porównywarka cen energii EnergiaDirect.pl ostrzegają i apeluj o ostrożność. Jednocześnie sprzedawcy z tzw. piątki podkreśla, że ich pracownicy nie chodzą po domach.

Pamiętaj, że masz 14 dnia na odstąpienie od umowy podpisanej poza siedzibą przedsiębiorcy i to bez konsekwencji.  Tym bardziej, że umowa może być dla nas niekorzystna nie ma co zwlekać. Dowiedz się jakie triki stosują nieuczciwi sprzedawcy energii podczas zmiany sprzedawcy prądu.

“Gdy mamy zaś jakiekolwiek wątpliwości czy problemy, trzeba jak najszybciej się skontaktować z Punktem Informacyjnym dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych Urzędu Regulacji Energetyki, tel. 22 244 26 36; lub przez stronę internetową.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© 2017 PGE BOK | ScrollMe by AccessPress Themes